دیزاین داخلی آسانسور برای چه اهمیتی دارد؟

آسانسور به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه عمومی نقش بسزایی در راحتی، ایمنی، کارایی تردد افراد درون ساختمان دارد بطبع آن طراحی داخلی آسانسور اهمیت بالایی بر دکوراسیون همچنین عملکرد دقیق همچنین ایمنی آسانسور برای هر ساختمان دارد. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی دکوراسیون داخلی ساختمانها بویژه آسانسورها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. طراحی داخلی آسانسور به نوعی یک هنر در صنعت ساختمان محسوب می‌گردد.

به بیان دیگر طراحی داخلی آسانسور را می‌توان یک نیاز اساسی جهت مدرنیته کردن ساختمان ها، برجهای مسکونی، هتلها و... حساب کرد. بوسیله‌ی نورپردازی، طیف رنگی یا ایده های خلاقانه می‌توان فضای داخلی آسانسور را بصورت کاملا هوشمندانه طراحی کرد تا احساس آرامش همچنین امنیت بالایی به کاربران القا نمود.
البته بایستی تمامی معماران این اصل مهم را مدنظر قرار دهند که طراحی داخلی کابین آسانسور با طراحی کل ساختمان هارمونی داشته باشد. بعبارت دیگر طراحی داخلی آسانسور باید ترجیحا با طیف رنگی انتخابی، نوع متریال، نورپردازی و... ساختمان همخوانی داشته باشد تا زیبایی بیشتری را نمایش دهد. در آسانسورهای قدیمی که ساده هستند طراحی داخلی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه می‌توان علاوه بر فضای داخلی آسانسور بیرون آن همچنین لابی را نیز طراحی نمود.

درواقع طراحی داخلی آسانسورهای قدیمی که دیگر دمده شده‌اند علاوه بر زیبایی داخل آسانسور در دکوراسیون کلی ساختمان بویژه قسمت لابی آن تاثیری فوق العاده‌ای دارد.

طراحی داخلی آسانسور شامل چه مواردی می‌شود؟

  • کلیدهای بیرون
  • کلیدهای داخلی
  • سقف
  • کفپوش
  • دیواره کابین
  • دستگیره‌ها

چه مواردی در طراحی داخلی آسانسور برای هر ساختمان اهمیت دارد؟

  • تنوع رنگ کابین
  • طرح کف پوش
  • طرح دیواره ها
  • نور پردازی

دلایل اهمیت طراحی داخلی آسانسور برای هر ساختمان

افزایش ظرفیت و کارایی:

طراحی داخلی آسانسور ظرفیت و کارایی آن را افزایش داده در نتیجه تعداد مسافران را افزایش همچنین زمان انتظار را کاهش می‌دهد.

ایمنی:

با طراحی داخلی دقیق آسانسور ایمنی تامین کرده بطوریکه مواد ضد لغزش روی کف آسانسور، دکمه های اضطراری، سیستم‌های اطفاء حریق همچنین نشانه های آموزشی در طراحی اعمال می‌گردد در نتیجه به مسافران این اطمینان را می‌دهد که هنگام بروز هر گونه حادثه اقدامات ایمنی لازم اجرا خواهد شد.

راحتی و آسایش:

با طراحی داخلی آسانسور مناسب راحتی و آرامش را برای مسافران به ارمغان بیاورید. با نورپردازی مناسب، فضای کافی درون آسانسور، سیستم تهویه مناسب همچنین صدای کم می‌توان آرامش خاطر را به مسافران القا نمود.

ظاهر زیبا:

طراحی داخلی آسانسور می‌تواند ظاهر کلی ساختمان را بهبود بخشد بوسیله‌ی مواد، رنگ‌های مناسب، الگوها، طرح ها همچنین نور پردازی‌های خلاقانه جلوه زیبایی به آسانسور همچنین ساختمان می‌دهد.

برای طراحی داخلی آسانسور چه مواردی اهمیت بالایی دارد؟

یک آسانسور ایده‌آل علاوه بر جلوه نمایی فضای ساختمان لزوما باید ایمن همچنین دارای استانداردهای بین المللی باشد. برای رسیدن به این هدف از ابتدا تمامی اصول از جمله: محدودیت اندازه، ظرفیت کابین، مصرف برق باید به درستی صورت گیرد تا در مراحل بعدی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

برای طراحی داخلی یا مدرن سازی کابین آسانسور ما نیازمند متریال همچنین نصب صحیح تجهیزات لازم توسط افراد متخصص هستیم. با اندازه گیری کابین جهت بازسازی مجدد باید بدنه، سقف، کف کابین جدا شوند سپس تجهیزات جدید مانند کف پوش، سقف، صفحه کلید، نورپردازی و... با توجه به اندازه‌گیریهای دقیق کارشناسان نصب گردد. در قسمت زیر به توضیح کوتاهی از این موارد می‌پردازیم.

طراحی داخلی آسانسور با الوند لیفت

 کابین آسانسور:
کابین را می‌توان از اجزا کلیدی هر آسانسور دانست که بصورت یک اتاقک با ظرفیت‌های مختلف امکان جابجایی افراد در طبقات ساختمان را فراهم می‌آورد. ازآنجا که جنس کابین آسانسور اهمیت ویژه‌ای در امنیت آسانسور دارد از ورقه استیل ضد زنگ که دارای کیفیت مناسب همچنین طول عمر بالا است برای ساخت آن استفاده می‌شود که با طراحی داخلی کابین جلوه زیبایی به آسانسور می‌دهد.

 درب آسانسور:
الوند لیفت با توجه به سلایق مشتریان خود انواع درب لولایی آسانسور با بیش از 12 طرح زیبا در رنگ‌های طوسی چرمی، نسکافه ای، زرشکی مشکی، سفید صدفی، مشکی چرمی، مسی چکشی، قهوه ای چرمی، کرم روشن طراحی و تولید نموده است. تمامی مدل‌ها بر اساس فضای شما در ابعاد مختلف در مدت حداکثر 4 روز به دست مشتریان قرار داده خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

 کف پوش
کف پوش کابین از موارد دیگر مورد اهمیت در طراحی داخلی آسانسور بوده که با اهمیت دادن به رنگ دیواره‌ها همچنین متریال مناسب، در راستای زیبایی آن تاثیر بالایی دارد. معمولا برای کفپوش از سنگهای گرانیتی ایرانی استفاده می‌شود که علاوه بر لوکس بنظر آمدن از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

 دیوارهای آسانسور
الوند لیفت تولید کننده انواع کابین آسانسور در تهران برای طراحی داخلی دیوارهای آسانسور که با استفاده از رنگ‌های سیلور بلک، گلد بلک، کاپر بلک همراه با آیتم‌های دیگر زیبایی همچنین آرامش بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد.

 نمایشگرهای دیجیتال
نمایشگرهای دیجیتال با طرح یا برندهای متنوع بازار که بر روی درب آسانسور یا کنار آن برای ایجاد جلوه بصری به آن بی تاثیر نیستند تا طراحی داخلی اصولی به آسانسور همچنین ساختمان ارائه دهند.

 روشنایی داخل آسانسور
فراهم کردن نور مناسب جهت طراحی داخلی درست همچنین نورپردازی مناسب علاوه بر دید بهتر کاربران داخل آسانسور، برای نمایش زیبایی اجزا داخلی آن از موارد بسیار مهم می‌باشد که برای این امر از چراغ‌های LED و نورهای خطی بر روی سقف، کف همچنین دیواره های کابین استفاده می‌گردد.

 دکمه‌های تماس در طبقات مختلف
دکمه های فشاری شامل دکمه های بریل، شماره گیری خودکار طبقات است. لذا برای جذابیت بیشتر طراحی می‌توان این کلیدها را در رنگ‌های مختلف نورپردازی نمود.

در آخر این نکته را یادآور می‌شویم برای داشتن یک آسانسور زیبا با طراحی داخلی جذاب و مدرن، کارشناسان الوند لیفت با توجه به تولیدات گسترده در این حوزه فعالیت و درنظر گرفتن بودجه شما قادرند تا با مشاوره صحیح و دلسوزانه کمک شایانی ‌برای تحقق این امر به شما داشته باشند.